دارایی ثابت چیست؟
نوشته شده توسط : نویسنده

مدام این گرفتاری بین مدیران و حسابداران وجود داراست که در آینده‌ای خیر چندان به دور، هنگامی که تعداد بیشتری بودجه اثبات خریداری می‌نمایند، چه‌طور آنان را مدیر و حسابداری نمایند؟

 مدیر تعداد متعددی بودجه کاری بس مشقت بار میباشد. میزان دارایی اثبات از هنگامی که خریداری می‌گردد و آیتم به کارگیری یک کمپانی قرار میگیرد، حالات مختلفی را دربرمیگیرد. از جمله گهگاه یک بودجه نیاز به تعمیر و افزایش داراست، گهگاه هم بر حسب یک رخدادِ غیر مترقبه، اسقاط می گردد.

شاید گمان نمایید که هر تغییری که برای میزان دارایی‌تان پیش میاید، به راحتی به وسیله یک متخصص حسابداری تثبیت میشود.

ولی با ارتقا تعداد میزان دارایی‌ها و تثبیت‌های آنان، در کنار بقیه تثبیت‌های جان دار در ترازنامه و شکل‌های مالی، بازه و هزینه متعددی از واحد حسابداری کمپانی گرفته میگردد و قطعاً با این وسعت ورودی و خروجی اکانت‌ها، احتمال ارتقاء خطای انسانی امری غیر قابل اجتناب و انکار میباشد.

فلسفه اپلیکیشن های حسابداری نیز راحتی و آسودگی در زمان عمل میباشد که به همین ترتیب یک رئیس و یا این که یک حسابدار بتواند پایداری و یکپارچگی اکانت‌ها را در سیستم مالی یک کمپانی تجربه نماید.

چرا ما سیستم میزان دارایی اثبات سپیدار را به شما سفارش میکنیم؟

امروزه فعالیت با گونه های اپلیکیشن های حسابداری، عمل حسابداران و مدیران را معمولی‌خیس از پیشین نموده است.

به این ترتیب همچون بقیه سیستم‌های حسابداری، همانند سیستم حسابداری شرکتی، سیستم اخذ و پرداخت، سیستم رمز پویا بانک صادرات مشتریان و فروش، سیستم تأمین کنندگان و انبار، سیستم حقوق و غیره؛ ساخت یک سازوکار کار کشته و یک دست برای تحلیل درست در حوزه مدیر و جایگزینی به موقع میزان دارایی‌های اثبات و در دست گرفتن مطلوب بر ارکان‌های میزان دارایی اثبات و استهلاک، کاری بسیار ضروری و مایحتاج میباشد.

با تجهیزات سیستم میزان دارایی اثبات سپیدار بیشتر آشنا گردید

سیستم بودجه اثبات سپیدار، یک سیستم جامع و یک پارچه میباشد که آسانی در فرآیند احتساب استهلاک اموال، پلاک‌گذاری، سهولت در محافظت و گزارش‌گیری داده ها بودجه‌ها را مطابق با آخری تغییرات رسمی در چنگ مشتریان قرار می دهد.

برخی از تجهیزات سپیدار به شرح ذیل میباشد:

تثبیت علم آموزی و انجام تمامی‌ی عملیات طی زمان بودجه‌ها به طور گروهی به عنوان مثال تغییر و تحول نرخ و شیوه، نقل و انتقال، فروش، اسقاط، حذف، بلااستفاده و غیره

قابلیت پلاک‌گذاری میزان دارایی‌ها به طور دستی یا این که خود کار متناسب با الگوی دلخواه

گزارش‌گیری ظریف و لحظه‌ای برای مدیر اموال با استعمال از کارت میزان دارایی

تثبیت فروش، اسقاط یا این که حذف بودجه

تثبیت بهره یا این که ضرروزیان ناشی از هر عملیات در به عبارتی تاریخ به طور اتوماتیک

قابلیت و امکان بلااستفاده کردن میزان دارایی و احتساب استهلاک 30 درصدی در عصر بلااستفاده و همینطور استعمال دوباره از بودجه بلااستفاده گردیده

احتساب استهلاک بودجه­ ها برای بهترین نرم افزار حسابداری کدام است هر میزان دارایی و در هر زمان دلخواه با به کارگیری از پایانی جدول قانون ها استهلاک

ارائه گواهی حسابداری به حساب آوردن استهلاک به طور تجمیعی و یا این که به تفکیک هر ماه برای هر میزان دارایی

“تثبیت هزینه های بعداز علم آموزی مانند تعمیرات مهم ” و یا این که “بسط و الحاق ” و تثبیت آن در قابل انعطاف ­افزار و همینطور احتساب استهلاک هر یک از هزینه های مطابق ماده 149 ضابطه استهلاک مالیاتهای بدون واسطه

ماده 149 ضابطه استهلاک مالیات‌های بی واسطه در رابطه چه می باشد؟

 خشنامه ۲۰۰/۹۵/۷۸ استهلاک میزان دارایی‌های اثبات مشهود و نامشهود تازه ماده ۱۴۹ ق.م.م

 همان گونه که میدانید تا انتهای سال 94 برای احتساب استهلاک بودجه‌های اثبات از ضابطه 150 و 151 ق.م.م به کارگیری می‌­شد البته به موجب بخشنامه ۲۰۰/۹۵/۷۸ استهلاک میزان دارایی‌ها مشهود و نامشهود تازه ماده 149 ق.م.م موردنیاز میباشد شیوه احتساب بعضی میزان دارایی‌ها تغییر و تحول نماید.

این بخشنامه در تاریخ 05/11/1395 به مؤدیان مالیاتی ارسال شد که از اولِ سال 1395 مایحتاج الاجراست.

 این بخشنامه دربرگیرنده دو نصیب میباشد:

 قوانین و طرز‌های احتساب استهلاک میزان دارایی‌های اثبات مشهود و نامشهود

جدول استهلاک بودجه‌های اثبات مشهود و نامشهود

 با مطالعه جدول مالیاتی ضابطه 149 ق.م.م و مقایسه آن با جدول 151 ق.م.م متوجه خواهید شد که تغییرات اصلی در شیوه و نرخ احتساب استهلاک بودجه‌ها تاسیس شده است.

در جدول 151 ق.م.م 38 مجموعه بودجه وجود داشت که در جدول 149 ق.م.م بودجه‌ها با یکدیگر ترکیب شدند و به 25 مجموعه کلی دسته بندی شدند. از جمله میتوان به ترکیب شدن مجموعه صنعت های حمل و نقل با تیم وسایل نقلیه اشاره نمود.

 با دقت به تغییرات ساخت‌و‌ساز گردیده در جدول 149 ق.م.م چهار تغییر‌و تحول به شرح تحت خوا‌هیم داشت:

تغییر و تحول از طریق روبه پایین به طرز بی واسطه

 در‌این‌صورت‌ باقی‌مانده مستهلک نشده طی باقی‌مانده قدمت موثر میزان دارایی (قدمت اثر گذار میزان دارایی طبق جدول نو منهای بازه مستهلک گردیده میزان دارایی)، مستهلک شود. در شرایطی که قدمت موثر قضیه جدول 149 کمتر از برهه زمانی مستهلک گردیده بودجه باشد، باقی مانده بها دفتری در سال نخستین اجرای این جدول، قابل استهلاک خواهد بود. (بند الف ماده 11 بخشنامه نام برده)

تغییر تحول از طریق بی واسطه به نحوه کاهشی

 در‌این‌صورت باقیمانده مستهلک نشده، طبق نرخ نو مستهلک گردد. (بند ب ماده 11 بخشنامه نام برده)

تغییر‌و تحول دوران برهه زمانی قدمت موثر بودجه در شیوه بی واسطه

 در‌این‌صورت شیوه به حساب آوردن استهلاک میزان دارایی در هر دو جدول بی واسطه میباشد و صرفا قدمت موءثر میزان دارایی در جدول 149 کمتر یا این که بیشتر از قدمت موثر بودجه در جدول 151 میباشد. در‌این‌صورت‌ نیز باقی‌مانده مستهلک نشده طی باقی مانده قدمت اثر گذار میزان دارایی، مستهلک شود.

تغییر تحول نرخ مستهلک شدن بودجه در طریق کاهشی

 در این‌حالت نحوه به حساب آوردن استهلاک میزان دارایی در هر دو جدول روبه پایین میباشد و صرفا نرخ در جدول 149 با نرخ جدول 151 گوناگون میباشد، دراین‌صورت نیز ما‌نده مستهلک نشده، طبق نرخ نو مستهلک گردد.




:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: